Sunday, September 14, 2008

'MENGGANAS' di tReK~~~

'Powell, Gay bakal mengganas'

Seluruh dunia tentunye knal dgn pemenang 3 emas Olimpik di Beijing selain turut melakar 3 rekod baru pd temasya itu, Usain Bolt. Dia percaya 2 pencabar utamanya, Asafa Powell dan Tyson Gay akan lebih 'mengganas' pada 2009. Sebagai bandingan, Powell, bekas pemegang rekod dunia 100m itu sekadar menduduki tempat kelima pada final Olimpik ketika Gay, berstatus juara dunia, gagal ke final selepas persiapannya sebelum itu diganggu kecederaan pangkal paha. Jadi, kecederaan tu dah mengganggu prestasi Gay.
Pelari pecut dunia itu juga bertegas dia dan Powell punya hubungan rapat di sebalik pelbagai cerita betapa kedua-dua pelari Jamaica itu punya hubungan dingin. "Tetapi apabila di trek, semuanya bersaing. Tetapi di luarnya, kami adalah kawan baik, kami sentiasa berbual,” katanya. Juara Olimpik itu percaya dia juga ada belajar daripada Powell.

“Saya lihatnya berlari. Ia mendorong saya untuk melakukan yang lebih baik atau melakukan sesuatu yang hebat. Jadi, apabila saya dalam saingan seperti ini, dia memang jadi pendorong saya.” Bolt bermula tahun ini dengan tanggapan sebagai pakar 200m, tetapi pelari berusia 22 tahun itu mengejutkan ramai apabila mencatat rekod baru 100m, sebelumnya dipegang Powell. Dia menurunkan lagi catatan itu di Olimpik kepada 9.69s.
////sikap bersaing nie mmg patut ada pd setiap atlet. Bkn apa, juz sbg slh satu cara tuk meningkatkan diri kita je. tetapi klu p'saingan tu kite anggap sbg p'hlg. . .ssh lar. lg satu kite nie tak semestinya sentiasa di atas saje. . . . .so, berusaha lar yek. Acara riben biru ni my favourite. .

2 comments:

yokohamarinos said...

amalkan persaingan sihat.... mcm bola sepak Malaysia.... import xdbenarkan.... jgn jadi jaguh kampung sudah r....

aQu daN SesuAtu said...

mengganas d terk tdk mengapa...
jgn mengganas gna bom sudah..
stuju dgn red peneapple...
jgn jd jgh kmpung...
sekali dua kali kuar
dri kempompng tuk kemjuan b`sma...