Friday, August 8, 2008

50 kELuARGa terDEdah RisiKO

kat mana2 jer selalu hal mcm nie berlaku. . .jalan keluar masuk kampung terdedah dengan risiko kemalangan. . .
nie plak terjadi lg kat Kampung Parit Sakai Laut, Jalan Junid kat Muar tue. . .sebabnyer???
permukaan jalan kat kampung tue da mengalami kerosakan teruk, dari 6 bulan yang lalu lagi tue. . .
kira2 50 keluarga dan 20 daripada penduduk kampung kat situ ialah nelayan pantai.mereka yang selalu menggunakan laluan tersebut.
tinjauan pula mendapati permukaan jalan yang kira2 100 m yang bersebelahan dengan tali air rosak teru. . .sampai jalan jadi sempit.
Bagi pengguna luar kawasan plak yang masuk ke kampung itu, mereka mudah terbabit dengan kemalangan klu tak berhati2, sama ada ketika memandu kenderaan atau menunggang motosikal, sbbnya sebahagian permukaan jalan yang boleh dilalui kenderaan terlalu dekat dengan tiang elektrik, manakala bahagian jalan yang rosak pula berdekatan tebing tali air.
Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Seri Jong, yang turut bertanggungjawab terhadap kebajikan dan keselamatan penduduk kampung itu, Mohamad Hussin, berkata kerosakan jalan itu sudah dimaklumkan kepada Pejabat Daerah. Beliau berkata, bagi mengatasi masalah itu buat sementara waktu, pihak berkuasa menabur batu putih halus di bahagian jalan yang rosak sejak sebulan lalu.

No comments: