Friday, August 8, 2008

atLET DiBAntu tanGAni TEkanAN

di sebalik kesihatan atlet2 MaLAysia nie sebenarnya ada orang yang jaga dorang tau. . .
sebab tu lar kat mana2 sukan diadakan pun, pasukan perubatan tetap menjadi slah satu komponen penting dalam industri sukan.
pasukan perubatan daripada InStitUT sUKan NEgaRA telah diterbangkan ke Beijing sempena temasya sukan olimpik yang akan membuka tiRAi HARI NIE.
Dorang nie sumer yang terdiri daripada seorg pakar perubatan sukan, ahli fisioterapi dan juga juru urut da diterbangkan ke sana untuk pantau keadaan perkembangan atlet2 kita yang SERAMAI 33 ORANG nie.
untung jadi atlat negara ye. . .memandangkan keadaan cuaca kat negara orang tu skrg tgh jerebu. . .tekanan yang dirasai atlet2 menjelang hari pertandingan, boleh dtgkan masalah kesihatan nie klu tak kena pantau betul2.
tp. . .setakat nie tak der lar apa2 kecederaan teruk yg dialami atlet2 negara yg nak bertanding tue. . .tahap kesihatan dorang pun memuaskan.
perkhidmatan sains sukan juga tak kurang pntg dalam membantu atlet menghadapi temasya Olimpik. Justeru itu, seramai 4 pakar sains sukan ISN turut ditugaskan membantu pasukan badminton negara pada temasya kali ini iaitu pakar psikologi, suaian fizikal dan analisis permainan.

1 comment:

yokohamarinos said...

hermm... sains sokan ni penting untuk kemajuan sokan di negara kita, xdel org pikir lg yg sains sokan ni cuma kerja kt padang je... hehe