Friday, July 18, 2008

ZAITUN...baca lah tanpa was-was...info sihat untuk kita semua

korang tau tak.................................
buah zaitun ni banyak fungsinyeee......
Minyak zaitun kaya dengan lemak tidak tepu iaitu asid oleik. Bukti yang diperoleh daripada kajian epidemologi mendedahkan, kandungan lemak tidak tepu dalam diet ada hubung kaitnye dengan menurunkan risiko penyakit jantung koronari.
haaaaaaaa......
Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa buah zaitun nie boleh digunakan untuk rawatan kecantikan dan perubatan kan....Nama lain buah zaitun ialah Olea europaea, ianya sangat istimewa kerana berfungsi melembutkan kulit....Boleh membantu mengurangkan garis-garis halus pada kulit DAN melambatkan proses pertumbuhan uban tau!!!
Kandungan Vitamin E dalam minyak zaitun dapat merendahkan kandungan kolesterol LDL iaitu tekanan darah dan risiko penyakit jantung koronari.Vitamin K plak bertindak menghalang darah beku. Nak rambut jadi hitam disamping dijadikan sebagai tonik rambut, melebatkan dan menghitamkan rambut, minyak zaitun lar jawab nye !!! Pengambilan minyak zaitun lebih daripada sekali sehari boleh mengurangkan risiko 25% barah payu dara.
KHASIATnye....buah zaitun nie dapat membaiki dan memulihkan perut, mengeluarkan cacing dan menjadi penawar racun.
Kandungan Vitamin E yang ada boleh memusnahkan sel-sel kanser. Secara kesimpulannya... minyak zaitun boleh dikomersilkan lagi dan digunakan sebagai bahan dalam perubatan selain daripada produk kecantikan.
......So, kawan-kawan semua... gunalah zaitun.

1 comment:

aiShaH said...

Make sure all the articles you do like this.. don't only link to the article